Sekilass

A Simply Life of Me

   Sep 08

Masa berlalu begitu pantas

Ramadhan sudah tiba di penghujungnya. Sedar tak sedar dah hampir 30 hari kita berpuasa. lagi 2 hari dah raya. Lusa je pun raya tu.
Persiapan dah macam-macam agaknya yang dibuat oleh mak-mak kat rumah. tak kurang anak-anak yang dah sibuk nak melaram di pagi raya.

Sekajap je kan masa berlalu. rasanya macam baru 2-3 hari lepas kita mula berpuasa. lagi pulak, aku ni dah sah-sah puasa tak cukup sebulan. itu yang rasa sekejap sangat masa berlalu.

Hari ini juga sebenarnya dah genap 6 bulan aku bekerja di SL. pun aku rasa masa berlalu begitu pantas. Aku belum mahir lagi dalam kerja-kerja aku. tapi 6 bulan ini bermakna, aku dikira sebagai pekerja tetap di SL ni. Alhamdulillah.

Waktu encik bos panggil aku ke bilik bicara tentang bonus, katanya, aku tak layak terima sebab belum tetap lagi bekerja. tapi dia baik hati nak bagi. Dalam tak sedar, hanya beberapa hari je sampai waktunya aku dikira pekerja tetap. Terus layak la kan bos? hehehe…

Tak tahu la kerja tetap ni akan dinaikkan gaji seperti mana aku dapat mesej dari encik H di awal penerimaan aku bekerja dulu. tapi kalau aku baca-baca dalam perjanjian..takdepun dinyatakan.

Takdelah nak mengharap sangat,. yela kerja aku pun belum diakui lagi mutunya. huhu..ada banyak silap, tak mahir lagi. takkan nak expect gaji naik plakkan.

Encik H pun dah takde tanya lagi macam mana kerja di SL? hari tu je encik bos ada tanya. Jujurnya, aku takde masalah bekerja di sini. semua okey, sporting dan sesekali datang gila mereka, aku pun tak tahan nak tengok. hehe… Aku harap, dorang kat Sl ni pun terima kehadiran aku seadanya. Mungkin aku dilihat pendiam sangat kat sini. yela..semua staff lelaki. takkan nak kecoh sangat. lagi semua dah kahwin, dan usia dorang pun jauh beza dengan aku. pangkat abang-abang gitu. segan sikit nak beramah tamah. harapnya lepas 6 bulan ni, aku akan semakin mesra dengan semua staff.

okeylah di kesempatan ini, aku nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri dan maaf zahir batin. aku minta maaf jika sepanjang aku berblogging aku ada buat sesiapa terasa hati. aku pasti ader….pada kawan-kawan fakulti dulu, pada ex-boypren, kaum kerabat ex-bf, pada ex-schoolmate, pada ex-pks kat KSM dulu, pada musuh-musuh dalam diam mahupun musuh nyata di depan mata… pada ahli keluarga, pada cinta hati, sahabat baik, pada yang kenal insan bernama Norfadhilah Mahdi ni, aku mohon maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki atas segala teguran, pujian, kata-kata, perbuatan, tingkah laku, ekpresi muka yang mungkin menyinggung hati kalian. yang mungkin menimbulkan marah, syak wasangka, iri hati dan segala sifat buruk pada korang. Terimalah maaf aku ini…aku bukan insan sempurna!

Selamat pulang ke kampung halaman masing-masing, bergembiralah di Aidilfitri. pada yang hilang orang tersayang, doaku kalian tabah menghadapi hidup yang mendatang. Allah lebih menyayangi mereka dan sedang menguji hamba-hambaNya Insyaallah, kita sama-sama berdoa ye.

sekilas : okey tak ucapan raya ni?

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

8 Comments

  1. insyaaalh,rezki pasti datang,selamat hari raya

  2. Dengan ucapan tulus ikhlas : SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

  3. Semoga dimurahkan rezeki dan cepat dapat kenaikan GAJI….

  4. monica says:

    ok ba ucapan raya kamu tu..ex boyfren sekali msk..hahahaha..selamat hari raya sekilas dot com..enjoy your raya yeah..happy2 selalu ok.. ^^

Sudi-sudilah tinggalkan komen di sini ya.

%d bloggers like this: